קצת על פיתוח והשימוש בכלים טכנולוגים
אנו נמצאים במרוץ תמידי אחר הטכנולוגיות העדכניות ביותר, המרשימות ביותר, עם העטיפה המרשימה והנוצצת ביותר. באיקאה מצאו דרך יצירתית לאפשר לנו להתבונן על התופעה הזו מנקודת מבט קצת אחרת…
אז מתי נחליט להשתמש בפתרונות למידה "קלאסיים" ?
קורה שאנחנו "מסתנוורים" מכלי טכנולוגי חדשני ולא מתמקדים במה שבאמת חשוב בפיתוח, בחירת כלי מתודולוגי אפקטיבי נובעת מהגורמים הללו וחשוב שנזכור זאת.
בפיתוח הדרכה נתחשב בכמה גורמים, לדוגמה:
- מטרת ההדרכה – למה בכלל יצאנו לדרך? מה הבעיה אותה אנחנו רוצים לפתור? מה אנחנו רוצים להשיג?
- התוכן – מה אנו רוצים ללמד? האם זה חומר טכני? האם חומר למחשבה? האם זה חומר שהלומד צריך לשנן?
- הלומד – מיהו קהל היעד שלנו? מה המאפיינים שלו?
- הארגון – מהי תרבות הלמידה בארגון? אילו מערכות תומכות למידה קיימות בארגון?
מקרה מהשטח:
ב- 2010 התבקשנו ע"י חברת הייטק לפתח לומדה ממוחשבת במסגרת " ISO " לעובדות הייצור ב"חדר הנקי". לומדה ממוחשבת נתפסה ביני הארגון כמתקדמת, טכנולוגית, חדשנית ומתוחכמת ונראתה להם הפתרון המושלם. אך מתוך איתור צרכים עם קהל היעד עלו התובנות הבאות:
- האוריינטציה הטכנולוגית נמוכה וחייבה ליווי של מנהל
- חסרה נגישות למחשב במשך יום העבודה
- צורך בשילוב תמונות רבות אשר יכל להפוך את הלומדה לכבדה ואיטית
- קושי במעבר על כלל התכנים בפעם אחת – רוב הסיוע הנדרש היה בפתרון בעיות לאורך זמן במהלך העבודה
- קושי של קהל היעד עם עיבוד חומר רב – הידע המקצועי היה רב, וקשה לעיכול
- קושי בשפה- קהל היעד היה תופרות מקצועיות הדוברות רוסית כשפת אם
לכן, הצענו לארגון הכשרה מותאמת שבסופה מבחן ממוחשב בליווי מנהל. לשמחתנו הפתרון התקבל, נבנתה חוברת הדרכה מפורטת עם תצלומים אשר הוטמעה בתכנית הדרכה בת שבועיים, המבחן הממוחשב אפשר למנהלים קבלת מידע מדיוק על התקדמותה של כל אחת מהעובדות, ולאחר ההדרכה החוברת אף הפכה לעזר עבודה.
לסיכום,
לקריאה נוספת באתר לגבי נושאים קשורים: עזר עבודה, מבחן ממוחשב, כלים ללמידה עצמית
להערות, שיתוף רעיונות, שאלות ויצירת קשר לחצו כאן
Image courtesy of SOMMAI at FreeDigitalPhotos.net