תרשימים חינמיים ככלי ללמידה אפקטיבית

כמפתחי הדרכה, תפקידנו לייצר תוכן איכותי שבתוכו מרכיבי פיצוח שיאפשרו אפקטיביות בלמידה. זוהי עבודת נמלים יסודית ובסופה מוצר למידה מדוייק ללומד.

המרכיב הויזואלי המושך, מאפשר ללומדים להבין, ללמוד, ולזכור את האינפורמציה המוצגת. כידוע, תשומת הלב של הלומדים לא ברורה מאליה בתוך רצף המידע הקיים בימנו, ולכן הנושא חשוב פי כמה.

כיוון שלא כולנו מעצבים גרפיים, או עם תקציב למעצב לכל פרויקט, אספנו עבורכם מספר אתרים חינמיים שאנחנו משתמשים בהם בפיתוח תוצרי ההדרכה, כדי שתוכלו להעזר בהם ולהחמיא לתכני הלמידה שלכם.

מתי נשתמש במאגרי תרשימים ?
תרשים מאפשר לנו להציג מידע בצורה ויזואלית נוחה ללומד, ונותן לנו לבטא מסר מורכב בצורה מובנת ופשוטה, תוך שימת דגש על מערכת היחסים בין הפריטים בתרשים. לאחר בחירת והורדת תרשים מהאתרים שלהלן, ניתן לפרק ולערוך כמעט את כל החלקים של התבנית או התרשים (לצבוע, לשנות גודל וכו'), וכך להתאים אותו לצרכים המדוייקים שלכם. מתוך עשרות אתרים, בחרנו עבורכם רק את האתרים המומלצים ושתוכלו בעזרתם לעבוד באופן עצמאי.


לינקים למאגרי תרשימים מומלצים:


טיפים לחיפוש תרשימים:

  1. רשמו במילות חיפוש לפי המודל שלכם : רשימה – list . מעגל radial , circle -. תהליך process  וכו'
  2. רשמו את מספר הנושאים בתרשים: ברשימה של 5 נושאים, רשמו את הספרה 5 בחיפוש, או "five".
  3. השתמשו ברשימת מילות החיפוש הפופולריות באתר, אם ישנן
  4. השתמשו בחלוקה לנושאים שקיימת באתר: תפריט עליון או צידי

דוגמאות לשימוש בתרשימים:

דוגמא לתרשים המשקף תהליך :

  • זוהי דוגמה מתוך מצגת לכנס. בתרשים זה תהליך עם 5 שלבים , המשקפים תהליך הכרונולוגי. את התמונות הוספנו על התרשים להמחשת כל שלב.
  • התרשים לקוח מהאתר presentationgo רשמנו "steps 5" כדי לאתר אותו.

 

דוגמא לתרשים המציג ידע:

  • זוהי דוגמה מתוך מצגת של לקוחות על תהליכי שינוי. בתרשים זה 7 נושאים המופיע סביב נושא מרכזי אחד, אך ניתן להוסיף/להוריד עיגולים בנוחות. הרשת האפורה ברקע מייצגת את המממשקים והרשת המסועפת בין הנושאים השונים.
  • התרשים לקוח מהאתר presentationgo רשמנו " radial" כדי לאתר אותו.

 

דוגמא לתרשים המייצר אוריינטציה:

  • זוהי דוגמה מתוך הרצאה שעשינו בכנס מרכזי מבקרים. בתרשים זה רצינו לבטא חלוקה לפי קהלי יעד. את התמונות הוספנו לתרשים להמחשת קהל היעד, והאייקונים (סמלים) מרמזים על הפיתרון שעלינו לתת לאותו קהל יעד. לדוגמא: לקהל גמלאי ניצור תכני העשרה שבאים לידי ביטי בויזואליות רכה של עלה, ולמומחים וסטודנטים נפיק כלים.
  • התרשים לקוח מהאתר slidebazaar  החיפוש באתר הזה לא  מוצלח במיוחד… ופשוט חיפשנו בקטגורית " Diagrams" עד שמצאנו את אותו.

 

 

דוגמה לתרשים כללי לפתיחת המצגת:

  • זוהי דוגמה מתוך מצגת לכנס. תרשים זה נבחר למצגת כיוון שהוא מבטא שפה תעשייתית שמתאימה לתהליך של תחזוקה וניהול מלאי. התרשים חכם ונותן לנו את החוויה של הדילמה בהקשר לעולם התוכן.
  • התרשים לקוח מהאתר slidebazaar  רשמנו " ring " כדי לאתר אותו.

 

כמה קטנות רגע לפני סיום:

  • שימו לב שלעתים יש צורך לציין זכויות יוצרים, הפרטים מופיעים באתר.
  • חשבו קדימה – הכינו לכם תיקייה של תבניות ותרשימים גם לפעמים הבאות!
  • זכרו, האסתטיקה חשובה, אבל היא רק תומכת בתוכן. נקפיד לבחור תרשימים ותבניות בהתאם לפיתוח המתודולוגי שיצרנו לחומרי הלמידה
  • אתרים אלו מתאימים לרוב הפרויקטים, אך לתהליכים מורכבים יותר מומלץ לשכור מעצב גרפי מומחה.

  אם יש לכם כלים מעולים נוספים, מניסיון טוב בלבד, נשמח לשמוע!

  רשמו לנו כאן בתגובות

 

בהצלחה!

מרב סדובסקי
ושירי קרוט רום
חברת מפתחות